Neakaisa.ro – Aveam nevoie de o soluție care să contribuie activ la optimizarea proceselor
În luna noiembrie(2021) se va împlini 1 an de când magazinul Neakaisa.ro a fost migrat pe platforma Avanticart. Am stat de vorbă cu Laura Sardescu, co-fondator și CMO.
Când și cum a început povestea magazinului/afacerii?
Neakaisa.ro este un magazin online fondat în 2014. Ideea a venit oarecum natural, pentru că îmbina skill-urile de vânzare ale lui Vlad și curiozitatea mea pentru digital. La început, nișa a fost do it yourself. În timp, de la scule & unelte, am ajuns la produse pentru amenajarea băii, nișa principală și acum, în 2021.
Ce probleme sau provocări ați întâmpinat în dezvoltarea magazinului online și cum le-ați depășit?
O întrebare mai potrivită ar fi ce provocări NU am întâlnit. Cel mai probabil ne-am lovit cam de toate problemele de care se lovește orice magazin online. Întâi la început de drum și apoi în procesul de scalare.
Primii ani, cea mai mare problemă a fost diferența între disponibilitățile financiare și nevoile reale ale unui business ca să prindă rădăcini. Din acest motiv, pentru o perioadă foarte lungă, am acoperit intern cât mai multe dintre departamente - marketing, logistică & ambalare, financiar, vânzări.
Începând cu finalul anului 2019 și culminând în 2020, provocările principale au căpătat o altă formă. Odată cu creșterea ofertei, a plajei de furnizori și a numărului de comenzi, ne-am lovit de un workload foarte mare. Și ne-am dat seama că pentru a continua să scalăm trebuie să schimbăm multe dintre procesele pe baza cărora funcționam.
Automatizarea și digitalizarea proceselor au devenit cea mai mare prioritate. Aș menționa însă că sunt provocări permanente și că odată finalizat un proces, apare un altul care are nevoie de îmbunătățire. Face parte din evoluția naturală a oricărui magazin online.
Cum ați decis să migrați magazinul pe Avanticart? Care erau nemulțumirile legate de serviciile pe care le foloseați și ce țeluri urmăreați? Ce vă doreați în plus?
Am migrat pe Avanticart în 2020, la începutul lui noiembrie, deci înainte de BF, chiar dacă migrarea inițială era programată pentru ianuarie 2021. Nu aș putea menționa nicio nemulțumire față de platforma anterioară. Pur și simplu nevoile de business s-au schimbat.
Aveam nevoie de o soluție care să contribuie activ la optimizarea proceselor. Avanticart a devenit parte din soluție prin fluxurile pe care le pune la dispoziție. Însă ceea ce ne-a impresionat într-un mod plăcut a fost flexibilitatea. Pentru că niciun magazin online nu seamănă cu altul, aceeași soluție nu va rezolva problemele tuturor. De aceea există o disponibilitate a echipei de personalizare. Este adevărat, procesele magazinelor online au un numitor comun, însă nu este suficient pentru a acoperi nevoile reale de business în plină scalare.
Cum a decurs migrarea?
Nici mai ușor, nici mai greu decât alte migrări. Foarte important pentru mine a fost că s-a stabilit încă din acest proces o relație de încredere și că am reușit începând cu primii pași să creăm un parteneriat.
Din punctul meu de vedere, orice parteneriat este construit pe niște piloni. Care se stabilesc de cele mai multe ori încă de la primele interacțiuni. Iar cu Avanticart am avut o comunicare bună și respect reciproc, lucruri care au dus la o relație bazată pe încredere.
Migrarea a avut, la rândul ei, provocări la care nu ne așteptam.Și am ajuns la concluzia că nu există migrare ușoară sau simplă. Poate exista însă un parteneriat în care să găsești resursele necesare ca la finalul zilei să ajungi unde îți dorești.
Cum a îmbunătățit această migrare afacerea?
Am avut un impact rapid în 2 arii ale business-ului - încă de la început viteza de încărcare a site-ului și conversia s-au îmbunătățit. Iar punctul 2, toate procesele au devenit mai fluente, aducând în admin tot ce era necesar pentru prelucrarea comenzilor. Desigur, acum când mă uit la cum arătau lucrurile în momentul migrării, mi se par rudimentare comparativ cu câte s-au întâmplat între timp. Dar la punctul respectiv, a fost un pas în față.
Cum s-a reflectat această migrare în vânzări, rată de conversie etc.?
În 2021, față de 2020, CA a crescut cu 30%, până la 20 milioane de lei. Coșul mediu a crescut cu 20%, traficul cu 30% year over year. Dar unde am câștigat cel mai mult, este în viteza de prelucrare a comenzilor. Și a numărului de comenzi care primesc în continuare servicii premium, fără a mări echipa proporțional cu creșterea.
Ce unelte externe de marketing folosiți?
Încercâm să comunicăm cât mai eficient pe toate canalele. De la performance - ppc Facebook & Google, până la afiliere și sisteme de analiză a comportamentului clientului on page.
Ce servicii de livrare/curierat folosiți și pe ce criterii le-ați ales?
Încercăm de 1 an să facem migrarea completă către Innoship, deoarece adună sub umbrela lui aproape toți curierii cu care lucrăm în prezent. Curierii îi alegem personalizat, la fiecare comandă, în funcție de natura produselor expediate, de dimensiunile lor, de viteza de livrare, posibilități de plată la livrare (dacă se poate achita cu cardul). Bineînțeles, și acesta este un proces în curs de automatizare :)
Puteți să ne dați trei sfaturi sau recomandări pentru a reuși în online?
Ce bine ar fi să existe aceste 3 secrete ale succesului. Dar nu există. Pentru că este întotdeauna și un context de care aparține. Plus, eu nu știu să spun cu siguranță cine are succes și cine nu, pentru că succesul este ceva foarte diferit în funcție de cum îl percepem fiecare dintre noi.
Dar pentru ca un magazin online să reziste în timp, este nevoie de tenacitate, trebuie să insiști și să nu te dai bătut. De etică a muncii, să lucrezi întotdeauna cu respect față de clienți, dar și față de produsele pe care le comercializezi. Și nu în ultimul rând de parteneri cu care să construiești relații durabile - de la furnizorul plaltformei pe care este magazinul online, până la producători, importatori, agenții de marketing sau curieri.
Ce planuri de viitor aveți pentru dezvoltarea magazinului?
Plănuim în 2022 o completare a experienței oferite clienților, începând să facem pași importanți către omnichannel. Între timp, ne concentrăm pe creșterea gamei de produse și pe automatizarea proceselor.
Daca ați putea să o luați de la capăt cu acest magazine online, ce ați face diferit?
Sincer, nu aș schimba nimic. Am învățat lecții importante din fiecare experiență. Și cred că toate au avut un rol definitoriu în evoluția lui Neakaisa.ro, dar și a noastră, ca oameni și antreprenori.
Puteți afla mai multe despre ce a însemnat migrarea pe platforma Avanticart pentru branduri ca BabyNeeds, DyFashion, Guara, Obio, EastCom, EuromChrom sau Stifler.